Isnin

Puisi

Dan sebenarnya.. aku lagi suka ceritakan kisah-kisah aku macam puisi atau pun syair, tapi tulah aku pun tak berapa tahu sangat pasal benda-benda puisi ni atau pun tentangnya, itu pun aku masih belajar lagi, kelebihan puisi ini bagi aku sangat mendalam yelah kekadang jalan kehidupan ini susah untuk ditulis dengan kata-kata biasa, seperti itu jugalah puisi ni, susah nak digambarkan.
Kekadang dia seperti angin walau mata tak boleh melihatnya tapi kita dapat merasakannya, begitu juga dengan puisi munkin sesetengah orang tak paham maksud dari puitis-puitis ni, tapi dapat mendengarnya walau tak berapa paham akannya, begitu jugalah dengan jalan kehidupan ini susah dituliskan, kadang kita diatas dan kadang pulak kita berada dibawahnya. Tapi tulah yang dinamakan kehidupan walau hanya mampu merancang tapi tak semestinya akan menjadi keyataan.
Jaman sekarang susah nak cari remaja-remaja yang minat puisi ni, kalau ada hanya disekolah sahaja jelah setahu aku.
Puisi.. ntahlah, tapi memang susah bagi aku untuk cerita tentang diri ini kalau hanya menulis benda-benda kosong sahaja, tapi kalau guna ayat-ayat puisi ini senang unutuk digunakan, aku hanya melihat sabjet yang ingin aku tulis atau pun orang disekeliling aku, "contohnya puisi untuk ayah" hey dekau yang duduk disana bersendirian meratapi jaman kegemilagan kau, menhayati masa lalu yang semua orang pernah alaminya, jangan kau runsingkan hal itu kerana itu sudah pun berlalu dan fikirlah apa yang akan terjadi kini bukan hari-hari yang dulu kau runsingi, aku yang disini ingin berterima kasih atas pergorbananmu dan penat lelahmu yang susah untukku jelasi dengan uang ringgit mahu pun benda-benda yang bisa ku beriki kepadamu, usahamu membuatku sedih walau hanya mampu menangisi, walau titik peluh berjatuhan bagai air hujan di awan-awanan enkau tetap berusaha agar terus dan terus berkerja demi masa depan anakmu istrimu yang tercinta" contahnya macam diataslah, tapi kekadang dalam sesuatu "maksud contohnya ( Jelasi ). seperti ada berberapa maksud yang aku tahu, seperti "menyelesaikan" dan juga "tak dapat digambarkan".
Kekadang puisi ini ianya senang untuk direka, tapi tergantung pada kepada siapa yang mendengar dan menhayati sebuah puisi itu sendiri seperti aku kata ada sesetengah dari kita tak paham akan artinya tapi ianya mampu mendengar sahaja so susah sikitlah kalau orang yang tak paham akannya.