Isnin

Dosa

Penat lelah bertakwa setiap hari, masih tidak mampu untuk aku menjadi seorang yang baik. Baik dari
dalam mahu pun luaran. Pahala yang aku kumpul selama ini berterabur bagai Rantai Mutiara yang terputus talinya,aku masih tetap berusaha untuk tidak kembali ke lubuk dosa itu. Masih cuba dengan sepenuh jiwa untuk kembali ke asal semula.. bagaikan dedaunan yang tebuh dan tak tahu apa apa, bagaikan bayi yang baru melihat dunia lantas berfikir dimanakah dia, tapi setiap usaha yang aku jalankan untuk memperbaiki diri masih lagi terkandas bak station ketapi yang tidak ada lagi penumpang yang menanti. Titisan air mata aku tidak mampu lagi keluar dari bola mata ini kerana habis menangisi sesuata yang belum pasti! Dan ternyatah membuat dosa itu lagi mudah dari membuat pahala dan ternyata lagi mudah dicari dan digunai, bukan hanya satu nama... yang terlintas dikepala bukan hanya seribu cerita yang mengisah akan tentang dosa-dosa tersebut, masih lagi dan masih lagi tersembunyi, biar hanya melihat, sangkin hebatnya dia terus masuk dan terus menaklukan fikiranku, aku hanya mampu tergagam tapi masih cuba melawan dan siap berlawan, tapi bagai sebuah takdir itu aku tetap kalah walau hanya berjuang hanya sementara, aku. terus menerus menjadi terbaik dan mencari dan mengali ilmu agar dapatku kalah walau hanya segunpal dosa dan terus mengejar pahala walau hanya setitis noda noda di baju, demi untuk menunjukan kesetianku padamu tapi apakan daya aku hanya sebutir pasir di lautan dan pasti akan terbawak dekobak juga, aku tak pernah menyalahimu wahai tuhanku dan aku tidak pernah salahkan sesiapa tentang kelemah diriku aku hanya mampu berharap agar aku sentiasa dan bisa dan mencoba untuk mengalah dosa dalam tubuhku jadi maafkanlah daku.